کرويف: بارسلونا بايد گوارديولا را برگرداند

 

اسطوره و سرمربي پيشين تيم فوتبال بارسلونا به سران اين باشگاه توصيه کرد موفق‌ترين سرمربي تاريخ خود را به نيوکمپ برگردانند.


 

در پي شکست بارسلونا مقابل رئال مادريد در فينال جام حذفي که به نظر مي‌رسيد آخرين فرصت کسب کاتالان‌ها براي کسب جام در فصل جاري بود، يوهان کرويف، اسطوره و سرمربي پيشين اين تيم به سران باشگاه توصيه کرد براي بازگشت به دوران اقتدار خود، پپ گوارديولا را به عنوان سرمربي استخدام کنند.

گوارديولا در سال 2008 هدايت بارسلونا را پس از کنار رفتن فرانک ريکارد هلندي برعهده گرفت و در 4 فصلي که در نيوکمپ حضور داشت، 14 جام گرفت و به موفق‌ترين سرمربي تاريخ آبي و اناري‌پوشان تبديل شد.

به نقل از تسنيم، يوهان کرويف با معرفي سرمربي فعلي حال حاضر بايرن مونيخ به عنوان کسي که مي‌تواند بارسا را نجات دهد، به روزنامه موندو دپورتيوو گفت: بهترين چيز براي بارسا اين است که پپ گوارديولا را برگرداند. او مربي فوق‌العاده‌اي است و به نظر من بهتر از او وجود ندارد. اگر خوان لاپورتا دوباره رئيس باشگاه بارسلونا شود، به او خواهم گفت که بهترين راه براي بازگرداندن تيم به اوج استخدام مجدد فردي با استعداد مانند پپ است. در اين باره شکي ندارم.

وي با انتقاد از ساز و کار مديريتي کنوني باشگاه بارسلونا و مسبب دانستن آن در ناکامي‌ها فصل جاري اين تيم تصريح کرد: مشکل بارسلونا اين است که افرادي آن را اداره مي‌کنند که نمي‌دانند چه کاري انجام مي‌دهند. مربي تيم آن کسي نيست که تصميمات نهايي را مي‌گيرد و موفقيت ورزشي تيم ديگر در اولويت قرار ندارد. بارسلونا را افرادي پر کرده‌اند که از کنار فوتبال مي‌خواهند به اهداف تجاري و مالي خود برسند و حرف‌ آخر را در مورد تيم مي‌زنند.

اسطوره باشگاه بارسلونا درباره ليونل مسي و افت شديد عملکرد او عنوان کرد: تا همين چند وقت پيش همه مي‌گفتند مسي بهترين بازيکن دنيا است و حالا که بارسا از ليگ قهرمانان حذف شده، همه توانايي‌هاي او را زير سوال مي‌برند. مشکل بارسلونا ساختاري است. مشکل اين تيم آن است که رئيسش مي‌‌خواهد هم رئيس باشد، هم مربي.

کرويف با حمايت از لاپورتا از بازگشت وي به بارسلونا به عنوان رئيس استقبال کرد. وي گفت: زماني که لاپورتا رئيس بود، کارها را به دست افرادي مي‌سپرد که از فوتبال چيزي سردرمي‌آوردند. شايد آنها هم مرتکب اشتباهاتي مي‌شدند اما حداقل فوتبال را مي‌فهميدند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 28 فروردين 1393 | 5:15 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.